De ce, foaie albă?

Foi albe. Albe...dar de ce sunt albe şi nu negre? De ce eu mă întreb asta? De ce? chiar aşa...Foaia e acum gri, pătată de gânduri suspinate. Punct. Şi de la capăt. De ce suspinate şi nu şoptite? De ce oare îmi suspin gândurile foii albe? De ce nu i le suspin foii negre din mintea mea bolnavă?
Şi veşnicul "de ce?" sălăşluieşte printre amintiri, dorinţe şi obsesii undeva în ţinutul interzis al materiei mele cenuşii.

Şi din nou un "de ce?". De ce suntem oameni şi nu lămâi? Dar poate lămâile ne numesc pe noi lămâi şi ele sunt oameni, în creieraşul lor de lămâi. De ce nu? Sau de ce da? De ce nu trăim clipa şi ne lăsăm gândurile rănite, pline de sângele imaginaţiei de izbelişte? De ce nu suntem lămâi, pentru Dumnezeu?! Tu ştii? Atunci şopteştei minţii mele prin şoapte şoptite secretele omenirii. De ce nu vrei să-i şopteşti, foaie albă care eşti gri?
Şi eternul "de ce?" îşi plănge singurătatea printre amintiri, dorinţe şi obsesii, spărgând gheaţa formată din pământ şi pietre, sau poate îngroşând-o, în rândul monotonelor mele gânduri.

Mă uit la ceas şi văd că-i 00:24. Hăhă, 00:24 era acu' vreo' două ore. Stai aşa, foaie albă care eşti gri. Dacă ceasul meu a stat, atunci unu' şi cu unu' face peşte! De ce? Fiindcă aşa vrea mintea mea bolnavă! Şi tu, crezi aşa, nu, foaie albă?
De ce trece timpul? De ce noi stăm şi-l privim cum trece nepăsător printre noi şi cum ne priveşte cu dispreţ lăsând în urmă pustiu, bătrân şi rece? De ce mintea mea pustie nu îi face loc să se cuibărească printre resturi şi bucăţi galbene de foi scrise, umplute cu gânduri stenahorice?
Şi nemuritorul "de ce?" îşi găseşte printre amintiri, dorinţe şi obsesii uitate o rană sângerănd de fantezie şi o infectează cu nepăsarea sa, otrăvindu-mi imaginaţia.
De ce?


Sclava ta, care ţi-a otrăvit 
albul cu griul creionului ei magic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Poate vrei să-ţi dai cu părerea sau poate să-mi lauzi genialitatea...sau să mă blestemi. Nu contează. Comentează!

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.